Kontaktné údaje predávajúceho:
Kimani s. r. o.
Watsonova 15 040 01 Košice IČO: 50325761, vložka č.:39200/V
IČ DPH: SK2120280657
e-mail: info@montessoritoys.sk telefón: 0948 331 732
IBAN: SK76 1111 0000 0013 1315 7003 (Unicredit bank)
SWIFT Code: UNCRSKBX
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1 odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa tel. č.: 055/6220 781 fax č.: 055/ 6224 547 e-mail: ke@soi.sk
Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
Článok I.
Vymedzenie pojmov
- Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je Kimani s.r.o., so sídlom Watsonova 15, 040 01 Košice.
- Predávajúcim je Kimani s.r.o., so sídlom Watsonova 15, 040 01 Košice.
- Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.montessoritoys.sk je Kimani s.r.o., so sídlom Watsonova 15, 040 01 Košice.
- Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
- Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.
Článok II.
Cena
- Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné vrátane 20 % DPH, alebo 10% DPH v prípade knižných publikácií.
- Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
Článok III.
Objednávka
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
- Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
- Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je odoslanie tovaru.
- Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 3. tohto článku.
- Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
Článok IV.
Platobné podmienky
- Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
- platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi/na pošte pri preberaní tovaru)
- platba na základe zálohovej faktúry – vopred, tovar bude expedovaný po prijatí peňažných prostriedkov na náš účet,
- Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok.
- Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav:
- zľavu na základe jednorazového zľavového kupónu,
Článok V.
Dodacie podmienky
- Predávajúci je povinný do 14 dní od vytvorenia objednávky zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
- Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
- Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.
- Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.
- Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
- Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
- kuriérskej spoločnosti
- Slovenskej pošty
- Zásielkovne
- osobne na zvolenej prevádzke v objednávke
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
- Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry alebo prostredníctvom platobných brán si za dopravné účtujeme podľa aktuálnych taríf Slovenskej pošty+DPH+balné. Vo fakturovanom poštovnom je zahrnuté aj balné. Pri doprave Slovenskou poštou na územie SR s doručením do 2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu. Menšie balíky môžu byť zasielané aj Zásielkovňou na vybrané výdajné miesto podľa aktuálnych taríf. Väčšie balíky zasielame kuriérom, výška poštovného závisí od hmotnosti a veľkosti balíka.
- Pri platbe na dobierku (platíte pri preberaní kuriérovi/na pošte) sa k poštovnému prirátava 1,5€.
- Osobný odber je možný po telefonickej alebo e-mailovej dohode. Pri osobnom odbere sa doprava neplatí.
- Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
- Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
- Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy
- Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku.
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
- Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
- Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou. (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/odstupenie%20od%20zmluvy.pdf).
- Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
- Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
- Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
- Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
- Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Článok X.
Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@montessoritoys.sk) ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Článok XI.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
- Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný tovar,
- zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
- prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
- Predávajúci je povinný:
- dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
- spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, návod na obsluhu.
Článok XII.
Ochrana osobných údajov
- Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
- Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem spoločnosti pre doručenie tovaru alebo služieb, cenovým porovnávačom (len e-mail pre účely ohodnotenia e-shopu), alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.
- Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, telefónne číslo, e-mailová adresa.
- Vami poskytnuté osobné údaje sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky.
- Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, ktoré ma spracované v bezpečnostných opatreniach.
- Osobné údaje pre marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, telefónne číslo, adresa a e-mailová adresu sú poskytnuté na dobu piatich rokov.
- Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek písomne odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite blokujeme alebo likvidujeme.
Správny výber prepravy:
Z času na čas sa stáva, že doručenie zásielky sa nezhodne s predstavou ktorá je pri výbere prepravy. Preto chceme vysvetliť čo jednotlivé prepravy zahrňujú a doplniť aj informácie ktoré priniesla prax.
Slovenská pošta - zásielka do ruky
Zväčša sa jedná o menšie zásielky do 1kg. Je to najlacnejší druh prepravy. Sú posielané ako doporučené listy a roznos robí poštár/ka. Ak takáto zásielka do 1kg je väčších rozmerov (nezmestí sa do schránky), často sa stáva, že poštový doručovateľ Vám nechá len potvrdenie o uložení zásielky a treba si ju vyzdvihnúť na pošte.
Ak si dávate zásielku posielať do práce, pri tomto druhu prepravy je nevyhnutné zadať aj meno firmy. Najmä v prípade ak na danej adrese je väčšie množstvo firiem.
Poštový doručovateľ nekontaktuje adresáta telefonicky.
Slovenská pošta - balík na poštu
Jedná sa o zásielky nad 1kg a/alebo zásielky väčších rozmerov. Vyberáte si konkrétnu poštu kde si balíček chcete vyzdvihnúť. Keď balíček príde na vybranú poštu, adresátovi príde SMS alebo e-mail s informáciou o uložení zásielky. Následne je balíček pripravený na prevzatie adresátom.
Slovenská pošta – balík do ruky
Zásielky nad 1kg a/alebo zásielky väčších rozmerov. Balík je doručený kuriérom Slovenskej pošty priamo na zadanú dodaciu adresu. Ak kuriér nevie adresáta nájsť na zadanej adrese, zvykne mu zavolať (ale nie je to pravidlo).
Kuriér (DPD)
Po odovdzaní zásielky kuriérovi, adresát obdrží zásielku nasledujúci deň.
Ak objednávku (na dobierku) obdržíme pred príchodom kuriéra a stiháme ju ešte pripraviť kým príde, posielame balíček ešte v daný deň.
Pri platbe vopred, odoslanie závisí od času príchodu kuriéra ktorý nevieme ovplyvniť. Ak kuriér príde pred prijatím platby, balíček je posielaný na druhý deň.
Pri objednávkach s krehkejšími hračkami odporúčame vybrať si radšej prepravu Slovenskou poštou, keďže pri preprave sú zásielky uložené v boxoch alebo klietkach ktoré zabraňujú poškodeniu.